Mahdin treenaajat

Tällä sivulla esittelemme meidän treenaajiamme ja kerromme heidän taustoistaan. Jos sinäkin treenaat meillä ja haluat kertoa tarinasi, ole yhteydessä Miiaan tai Mariin. Tarinasi ei tarvitse sisältää maailmanvalloituksia tai olympiavoittoja, haluamme kuulla juuri sinusta ja sinun saavutuksistasi. Ne ovat nimittäin juuri niitä, jotka merkitsevät eniten. Ehkä sinun saavutuksesi innostavat myös muita. Tule mukaan!

 

Anna Räsänen

Ikä: 36 vuotta

Liikuntatausta:
Mahtisali löysi minut. Innostuin kun työpaikkani viereen tuli tämä Mahtisali. Aloitimme yhteistyön 2015 keväällä, Halton ja Mahtisali.

Oma terveyteni (kilpirauhastulehdus) ei juurikaan sallinut kävelyä kummoisempaa liikuntaa, joten aloitin varovasti. Crosstraining vahvisti kuitenkin kuntoani niin, että uskalsin aloittaa kuntosaliharjoittelun uudelleen vuosien tauon jälkeen.

Elinikäinen lääkitys on voitu lopettaa liikkumisen ansiosta.

Lempitunti - miksi?
Crosstraining -> renkaanpyöritys / köydet / leuanvedot

Oma vahvuus?
Voimalajit, oppinut seisomaan käsillä

Missä voisin parantaa / haluaisin olla parempi?
Aerobinen kunto voisi olla parempi

Tarja Ristola

Ikä: KÄÄK 😀 37

Liikuntatausta:
Olen aloittanut aktiivisen kuntoliikkumisen vasta aikuisena, joskus parikymppisenä. Hiihtoa tuli harrastettua enemmänkin 2005-2007, jolloin osallistuin Finlandia-hiihtoon. 2004 aloitin harrastejääkiekon ja olen pelannut siitä saakka, alkuun Iitin Ylämummoissa ja sittemmin Lahden Kiekko Ladyissä. Monia lajeja on tullut kokeiltua thai-nyrkkeilystä iyengar-joogaan.

Miten löysin Mahtisalin/Oma tarina Mahdilla treenaamisesta:
Ennen Mahtisalin aloittamista olin käynyt Marin tunneilla kokeilemassa mm. piloxingia, gym-stickiä ja putkirullausta. Toiminnallisen harjoittelun salin aloittamisesta Iitissä olin enemmän kuin iloinen! Toiminnallisen harjoittelun tunnit olivat minulle tuttuja, koska olin treenaillut Lahdessa Gentai-nimisellä salilla jokusen vuoden. Siellä olin tutustunut myös kahvakuulaan ja putkirulliin.

Mahtisalilla treenaamisessa on parasta se, että ei tarvitse itse miettiä mitäs nyt tekisi, hiki tulee varmasti ja yhdessä tekeminen on kivaa. Treenaajia on erilaisia, kaikkiin liikkeisiin löytyy aina vaihtoehto, jos jokin ei itselle sovi, vaikka selkä- olkapää- tai muiden vaivojen vuoksi. Jokainen pystyy myös säätelemään harjoitusta oman kunnon mukaan. Itselläkään ei ole aina se supernainen olo, mutta tärkeintä on että istumatyön vastapainoksi liikun säännöllisesti.

Mahdilla uudistuu tuntivalikoima mukavasti ja uusia juttuja on kiva kokeilla.

Lempitunti – miksi?
Tähän on helppo vastata: Jannen cross training. Huisin hauska meininki, mennään eikä meinata 🙂

Oma vahvuus?
Monipuolisuus

Missä voisin parantaa/haluaisin olla parempi?
Tähän voisi tehdä lähes loputtoman listan, mutta tärkeimmät: Lisää voimaa ja liikkuvuutta. Tavoitteelliseen liikkumisen sijaan keskityn nykyisin enemmän siihen mikä tuntuu omasta mielestä mielekkäältä ja kivalta.