Ryhmäliikunta tuntikuvaukset

Tässä on esitelty tunnit, joita Mahtisalilla on tarjolla. Kaikki tunnit eivät ole koko aikaa tarjolla viikkokalenterissa, mutta ryhmille on mahdollista varata myös sellaisia tunteja, joita ei viikkokalenterista löydy. Kysy siis rohkeasti lisää!

Mahti Crosstraining – tunnit

Mahti treeneissä yhdistetään sekä lihaskuntoa että hapenottokykyä kehittäviä harjoituksia.

Perinteisellä Mahti Crosstraining-tunnilla harjoitukset vaihtelevat, etkä toista samaa harjoitusta rutiininomaisesti. Välineinä käytetään esimerkiksi kahvakuulia, köysiä, räkkiä roikkumiseen, voimakuminauhoja, boxeja, voimakuminauhoja, traktorin renkaita, oman kehonpainoa. Mahti-harjoituksia on eri tasoisia, jolloin voit valita harjoituksiisi kevyempiä tai raskaampia harjoituskertoja.

Lisäksi ohjelmistossa on myös Mahti Crosstraining Start -tunti. Kevennetty kiertoharjoittelutunti, joka sopii senioreille, liikuntaa aloitteleville, ylipainoisille, tuki-ja liikuntaelinvaivoista kärsiville. Tunnilla käytössä mm. köydet, kahvakuulat, renkaat, kepit, jumppapallot. Tuntiin kuuluvat olennaisesti myös kehonhuolto sekä liikkuvuusharjoitteet. Tästä syystä se sopii myös enemmän harjoitteleville palauttavaksi treeniksi.

RVP-jumppa

Reisi-vatsa-pakara jumppa, joka nimensä mukaisesti keskittyy tällä keskivartalon alueelle. Tunti on perinteisempi jumppa tunti, mutta senkin sisältö vaihtelee. Tunti sopii kaikille.

M.A.X. training

M.A.X. on intensiivinen koko kehoa harjoittava 30 minuutin tryhmäliikuntatunti. Tunti perustuu step-laudalla tehtäviin harjoitteisiin. Puolen tunnin treeni sisältää alkulämmittelyn sekä kolme erilaista harjoituskokonaisuutta, joissa jokaisessa on kolme sarjaa.

Tunti kehittää niin kestävyyttä, voimaa, koordinaatio kuin tasapainoakin. Tällä tunnilla hiki on taattu hyvän musiikin tahdissa!

Mahti Board

Tunnilla käytetään step-lautoja. Tunti on monipuolinen kehonpainoharjoitteita sisältävä
lihaskuntotreeni.

BungeeCross

BungeeCross-tunnilla tehdään kiertoharjoittelumenetelmällä erilaisia lihaskunto-, tasapaino- ja koordinaatioharjoitteita, joissa käytetään treenivälineenä pääasiassa Bungee-vastuskuminauhoja.

KuulaCross

KuulaCross-tunnilla tehdään kiertoharjoittelumenetelmällä erilaisia lihaskunto-, tasapaino- ja koordinaatioharjoitteita, joissa käytetään painona pääasiassa kahvakuulia.

Asahi

Tunnilla käydään läpi koko keho, tunti on palauttava ja rauhoittava. Tämä tunti on tarpeellinen aivan jokaiselle.

FitnessBag

FitnessBag-harjoittelusäkki on kuntoiluväline, jossa yhdis­tyvät kahvakuulan, painotangon ja nyrkkeilysäkin parhaat ominaisuudet. FitnessBagia voit nostaa, kantaa, heittää, potkia tai käyttää step-lautana!

FitnessBagille on kehitetty huipputehokas, koko kehoa kuormittava toiminnallinen ryhmäliikuntaohjelma. Ohjel­massa hyödynnetään Trio-rakennetta, jossa kolmen sar­joissa toistettavat lihaskuntoliikkeet haastavat kehoa erit­täin monipuolisesti.

Lähde: http://bit.ly/2a98eDK

Mahti Rush

Tavanomaista harjoitusta selkeästi lyhyempi, mutta erittäin tehokas, sykettä nostava intervallitunti. Tällä tunnilla voima- ja kestävyyssintervallit vuorottelevat. Loppuun kehonhuoltoa venyttelyineen. Tämän tyyppinen harjoittelu nostaa kuntoa erittäin tehokkaasti. Tunti saattaa sisältää myös hyppyjä, juoksua, mutta on sovellettavissa kuitenkin jokaiselle!

YogaFlow

Kehonhuoltoa venytellen ja kevyesti joogaten. Tunnille kannattaa varata lämmin vaatetus (pitkät hihat ja puntit) sekä esim. villasukat. Oma pyyhe ja matto sekä juotavaa.

Lasten tunti

Tunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia liikkeitä ja liikunnan osa-alueita lasten ehdoilla ja yhdistäen niitä leikkiin. Tällä tunnilla tehdään muun muassa kärrynpyöriä, kuperkeikkoja, opetellaan päällä- ja käsilläseisontaa.

Tunneille voivat osallistua 12-vuotiaat ja siitä nuoremmat lapset. Alle kouluikäisten lasten kanssa tulee mukana olla vanhempi. Vanhemmat toki saavat olla mukana myös vanhempien lasten kanssa.